در حال خواندن
پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ۱ تا ۵ میلیونی
0

اگرچه از نگاه بسیاری از کاربران، تبلت‌ها کم‌کم جایگزین لپ‌تاپ‌ها در میان کامپیوترهای قابل حمل شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که لااقل در ایران لپ‌تاپ‌ها همچنان محبوبیت خود را دارند و متقاضیان بسیاری برای خرید آنها به بازارهای دیجیتال مراجعه می‌کنند.
ثبات نرخ ارز طی هفته‌های اخیر، رونق نسبی در بازار کامپیوتر را به همراه داشته و براین اساس علاقه‌مندان انواع رایانه به سمت خرید روی آورده‌اند؛ در این میان بازار لپ‌تاپ‌ها کم فروغ نبوده و جنب‌وجوش موجود در آن نشان می‌دهد که ایرانی‌ها همچنان به کامپیوترهای قابل حملی که در محیط‌های بسته و در چندین ساعت از شبانه روز نیازشان را با اطمینان برآورده سازد، نیاز دارند.بررسی‌های صورت گرفته از بازار لپ‌تاپ طی یک هفته اخیر، نشان می‌دهد که تقریبا در اغلب برندهای موجود، حداقل یک مدل جزو پرفروش‌ها محسوب می‌شود و خریداران علاوه بر ویژگی‌های فنی با توجه به قیمت، اندازه و وزن این مدل‌ها را انتخاب کرده‌اند.
ASUS مدل G53SX از سری G خانواده ایسوس که با قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود، در صدر پرفروش‌های این برند جای گرفته است.تجهیز به پردازنده اینتل Core i5-2450M با سرعت پردازشی ۵/۲ تا ۱/۳ گیگاهرتز، رم ۸ گیگابایتی از نوع DDR3 وهارد دیسک ۷۵۰ گیگابایتی با سرعت ۵۴۰۰ دور در دقیقه از جمله ویژگی‌های این مدل است.همچنین تجهیز به کارت گرافیک اختصاصی GTX 560M با حافظه ۲ گیگابایت از نوع GDDR5 و نمایشگر ۶/۱۵ اینچی با نور زمینه LED و درایو نوری بلوری، بلوتوث، وب‌کم، کارتخوان حافظه، پورتUSB 3.0، صفحه کلید کامل (اعداد ماشین حساب) و ماوس گیمینگ از دیگر ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با گارانتی شرکت‌های آوات و طلایی لوتوس در بازار به فروش می‌رسد.
SONYمدل S13-133CA سونی که ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قیمت دارد، دارای پردازنده CORE I5و رم چهار گیگابایتی است. این مدل دارای هارددیسک ۷۵۰ GB و حافظه داخلی ۲ گیگابایتی است و صفحه نمایش ۱۳ اینچی است که با گارانتی طلایی لوتوس به فروش می‌رسد.
ACERبه گزارش خبرگزاری مهر، لپ‌تاپ‌های ایسر با توجه به قیمت مناسب آن در بازار تهران، مشتریان خاص خود را دارد و در این میان مدل Aspire-E1-571G طرفدار بیشتری را به خود جلب کرده است. این مدل که با گارانتی دو شرکت سازگار و طلایی لوتوس در بازار توزیع و عرضه می‌شود حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد.از جمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۴/۲ کیلوگرمی، می‌توان به پردازندهIntel 3120M Core i3 2.4 GHz ، حافظه ۴ گیگابایتی DDR3 و حافظه داخلی۵۰۰ گیگابایتی اشاره کرد. تجهیز به پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce 710M 1024 MB up to 2048 MB، صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی Bright LED و باتری ۶ سلولی از دیگر ویژگی‌های این مدل پرفروش از ایسر است.
IBM LENOVOبرند IBM از ابتدا در جمع کامپیوترهای پرطرفدار بود و از این حیث این بار نیز با همکاری لنوو لپ‌تاپی را عرضه کرده که طرفداران زیادی دارد.این مدل که با گارانتی سازگار و طلایی لوتوس عرضه شده حدود ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قیمت دارد.مدل Z500 نوت‌بوکی مالتی مدیا و فوق حرفه‌ای با قیمتی مناسب است؛ لنوو در سری IdeaPad Z500 از پردازنده‌های قدرتمند Intel Core Iاستفاده کرده و به لطف تکنولوژی صوتی Dolby و کلید مخصوص بهینه‌سازی صفحه نمایش، لپ‌تاپی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به شنیدن موسیقی و دیدن فیلم‌های سه‌بعدی و همچنین انجام بازی‌های سنگین و گرافیک بالا محسوب می‌شود.تجهیز به پردازنده Core i7-3620، حافظه شش گیگابایتی، هارد دیسک یک ترابایتی و صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.
MSIمدل CX-61 برای استفاده مالتی مدیا و بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌، دارای سخت‌افزار قدرتمندی بوده و بدنه‌ آن‌، به یک روکش فلزی مزین شده است. این لپ‌تاپ از نسل سوم پردازنده‌های قدرتمند Intel Core با کد Ivy Bridge بهره می‌برد.این لپ‌تاپ دارای کارت گرافیک مجزای NVIDIA GeForce GT 640M و پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0، خروجی تصویری HDMI و VGA، خروجی و ورودی صوتی، پورت شبکه گیگابیتی است.این لپ‌تاپ با گارانتی ماتریکس و طلایی لوتوس با قیمت ۲,۷۷۵,۰۰۰ تومان به بازار عرضه شده است.
FUJITSUشرکت آواژنگ و طلایی لوتوس مدل Fujitsu-LIFEBOOK-SH531-B950-4-500-1G را با قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند. این دستگاه ساخت کشور آلمان است و به پردازنده Intel B950، حافظه رم چهار گیگابایتی، هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی و صفحه نمایش ۳/۱۳ مجهز است.
APPLEمک‌بوک اپل که حدود ۵ میلیون تومان قیمت دارد نسل جدید مک بوک‌های اپل محسوب می‌شود که تغییرات سخت‌افزاری نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. مدل MD102 شامل پردازنده قوی‌تر، پردازنده گرافیکی بهتر و خروجی‌های جدیدتر بوده است. به دلیل طراحی منحصر به فرد نوت بوک‌های اپل و کیفیت بالای آن، این لپ‌تاپ‌ها بین کاربران و طراحان حرفه‌ای محبوبیت دارند. تجهیز به پردازنده Core i7، حافظه رم هشت‌گیگابایتی، هارددیسک ۷۵۰ گیگابایتی، کارت گرافیک Intel HD و صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی ازجمله مشخصات این مدل است.
HPمدل ProBook-4540 با قیمت یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان در جمع پرفروش‌های بازار لپ‌تاپ قرار دارد. این مدل دارای وزن ۳۳/۲ کیلوگرم، پردازندهCORE I5 و حافظه رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR3 و صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی LED است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر