در حال خواندن
گروه ضربت سایبری در بانک‌های مرکزی دنیا تشکیل می‌شود
0

نود فناوری – تعدادی از بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به منظوری بررسی امنیت سایبری در زمان تبادلات مالی بین‌المللی گروه ضربت تشکیل دادند.

این گروه تلاش می‌کند امنیت پرداخت‌های بین بانکی را نیز افزایش دهد تا از موفقیت حملات هکری و خالی شدن حساب‌های بانکی جلوگیری شود.

تشکیل این گروه ضربت به دنبال کلاه برداری‌های متعدد و دزدی‌های سایبری از بانک‌های مرکزی چند کشور جهان صورت می‌گیرد. این حملات با سواستفاده از سیستم تبادل پیام بین‌المللی بین بانکی سوئیفت صورت گرفته و در جریان آن میلیون‌ها دلار از بانک مرکزی کشور بنگلادش سرقت شد.

قرار است این گروه که مقر فعالیت آن در شهر بازل سوئیس است رویه‌های فعلی در حوزه بانکداری الکترونیک را مورد بررسی قرار دهد تا نقاط ضعف و قوت آنها مشخص شود. در جریان این بررسی تلاش می‌شود عامل اصلی موفقیت حملات هکری به حساب بانک مرکزی بنگلادش در نیویورک که به سرقت ۸۱ میلیون دلار منجر شد، مشخص شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر برای مشکلات فعلی راه حل اساسی اندیشیده نشود احتمال سرقت مبالغ بیشتری از حساب‌های بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف وجود دارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر