در حال خواندن
کهکشان سامسونگ CES قد کشید
0

سامسونگ سری جدید تبلت‌های خود را با نام‌های Galaxy NotePRO و TabPRO Galaxy در CES امسال معرفی کرد.
نود آی سی تی – سامسونگ در مراسمی‌در جریان نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس چهار محصول جدید؛ یعنی NotePRO (2/12 اینچی) و TabPRO (2/12، ۱/۱۰ و ۴/۸ اینچی) را معرفی کرد.
جی‌کی شین، مدیر اجرایی و رئیس بخش فناوری اطلاعات و موبایل سامسونگ در مورد این سری جدید تبلت‌ها گفت: ما Galaxy NotePRO و Galaxy TabPRO را تولید کردیم تا سالی را آغاز کنیم که در آن سامسونگ در بازار تبلت‌ها پیشتاز و پیشگام خواهد‌بود.
در Galaxy NotePRO و Galaxy TabPRO سامسونگ اولین بار در جهان، از نمایشگر WQXGA Widescreen (16:10) 2/12 اینچی با کیفیت ۴ مگاپیکسل استفاده کرده؛ نمایشگری که وضوح تصویر آن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با شفافیت کریستال است و پلات‌فورم ایده‌آلی برای تولید و استفاده از محتوا به شمار می‌رود. این نمایشگر با وسعت زیادی که دارد، به کاربران امکان می‌دهد از تماشای ویدیوهای HD و اجرای محتوا با کیفیت بالا لذت ببرند. سامسونگ علاوه بر استفاده از فناوری‌های نوین خود در حوزه نمایشگرها که حرف اول را در این صنعت می‌زند، قابی را برای این تبلت‌ها در نظر گرفته که در عین سبک بودن، زیبا بودن و نازک بودن، حمل کردن را آسان کرده است.
قابلیت Magazine UX روی نمایشگر بزرگ و بهینه‌شده این تبلت‌ها به کاربران امکان می‌دهد که بر اساس نیازهای خود از آن استفاده کنند. کاربران با استفاده از قابلیت UX می‌توانند محتوای مورد علاقه‌شان را به روش آسان و به سبک داشبورد با دریافت اخبار و اطلاعات به‌روز، سازمان‌دهی کنند. کاربران نیز با استفاده از این قابلیت می‌توانند به اپلیکیشن‌های کاربردی بیشتری دسترسی پیدا کنند تا به تجربه بی‌بدیلی از خواندن محتوا روی این نمایشگر دست یابند.
شریک قدرتمند برای بهره‌وری بیشتر
در تبلت‌های ۲/۱۲ اینچی Galaxy NotePRO و Galaxy TabPRO کاربران با استفاده از قابلیت Quad view می‌توانند صفحه نمایش خود را به چهار پنجره تقسیم کنند و روی هر کدام از این پنجره‌ها یک اپلیکیشن خاص را اجرا کنند و سپس با استفاده از قلم به روز شده S Pen محتوا را از یک پنجره به پنجره دیگر منتقل کنند. علاوه بر این، وجود کیبورد مجازی جدید این تبلت‌ها، فضای کافی را برای تایپ راحت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
S Pen مربوط به Galaxy NotePRO با برخورداری از قابلیت‌های Action Memo، Scrapbook، Screen Write و S Finder، تبلتی سریع‌تر و کارآمدتر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. Pen Window یکی از قابلیت‌های رویایی و جالب این تبلت‌هاست که کاربر با استفاده از آن می‌تواند به راحتی پنجره‌ای را با هر سایزی که می‌خواهد روی نمایشگر بکشد و بلافاصله یکی از اپلیکیشن‌های مورد نظرش مثل یوتیوب یا ماشین حساب را درون این پنجره باز و استفاده کند.
کاربران همچنین می‌توانند به کامپیوتر خانگی یا محل کار خود توسط تبلت‌های NotePRO یا TabPRO و با قابلیت Remote PC دسترسی پیدا کرده و از راه دور کنترل کنند. حتی می‌توانند از طریق این تبلت‌ها محتوای درون کامپیوتر خانه یا محل کار خود را ادیت و یا ذخیره کنند. Hancom Office نیز یک راهکار آفیس همراه است که به طور خاص برای آندروید بهینه شده و به کاربر امکان می‌دهد به برنامه ورد، اکسل یا ابزارهای پرزنتیشن دسترسی پیدا کند و از این طریق، محتوایی را تولید یا ویرایش کند.
NotePRO و TabPRO با پلات‌فورم Cisco WebEx Meeting نیز سازگار است. این پلات‌فورم یک راهکار پیشگام در زمینه ایجاد وب کنفرانس است که به کاربران امکان می‌دهد در هر جایی که هستند، بتوانند هر کسی را که می‌خواهند از طریق وب ملاقات کنند. کاربران همچنین می‌توانند برای نخستین بار در تاریخچه تبلت‌های مبتنی بر آندروید، در حین جلسه و بدون دسترسی به سرور یا شبکه مرکزی، محتوا را روی نمایشگر خود به اشتراک بگذارند.
 
هدایای سامسونگ به کاربران تبلت‌های جدید
تبلت‌های NotePRO و TabPRO 2/12 اینچی حدود ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت که این مبلغ شامل حق اشتراک طولانی مدت سایت‌های خبری پرفروش، شبکه‌های اجتماعی و ذخیره‌سازی ابری شامل Bitcasa، Bloomberg Businessweek+، Blurb، Cisco LIVESPORT.TV، NY Times، Oxford Advanced Learner’s A-Z و Sketchbook Pro (پکیج محتوایی که بومی‌شده) نیز خواهد بود.
این تبلت‌ها از نظر فناوری‌های اتصال به اینترنت و حجم حافظه دارای تنوع هستند:‌ تنها وای‌فای، وای‌فای و ۳G، وای‌فای و LTE و در فضا‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت و قابلیت استفاده از میکرو اس‌دی تا ۶۴ گیگابایت. NotePro 2/12 اینچی دارای S Pen است و TabPRO 2/12، ۱/۱۰ و ۴/۸ اینچی که این قلم را ندارند.
این تبلت‌ها از فصل اول سال ۲۰۱۴ و به صورت جهانی وارد بازار خواهد شد.
گفتنی است که  شرکت سامسونگ در CES 2014 علاوه بر این تبلت‌ها از چند تلویزیون، موبایل‌ و لوازم خانگی جدید هم بهره برداری کرد که خانه هوشمند سامسونگ (Samsung Smart Home)، بزرگ ترین تلویزیون خمیده UHD دنیا در اندازه ۱۰۵ اینچ و نسبت ابعاد ۲۱:۹ و رزولوشن ۲.۱۶۰×۵.۱۲۰ با ۱۱ میلیون پیکسل و تلویزیون خمیده ۷۸ اینچی UHDU900 که برنده جایزه طراحی CES شده از جمله آنهاست.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر