در حال خواندن
وایبر جمهوری اسلامی را از فروپاشی نجات داد!
0

نعمت‌الله فاضلی که روزنامه اعتماد وی را جامعه شناس معرفی کرده است در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با همین روزنامه که پیرامون تأثیر شبکه‌های اجتماعی موبایلی انجام شده، اظهار کرده است:«کمی زمان لازم است تا مردم در نتیجه آزمون‌ها تجربیاتی که از این فضای گفت وگویی به دست می‌آورند به طور جمعی و ناخودآگاه کم کم به حدی از اعتماد به نفس برسند که در مسائل بنیادی‌تر و مهم‌تر هم ورود کنند.
نود فناوری – جامعه ما هنوز به قابلیت‌های فضای گفت وگوی اجتماعی پی نبرده است و ناباورانه در یک شوک فرهنگی قرار دارد. کسی که اولین بار تصاویر تلخ کشتن سگ ها در شیراز را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد تصور نمی کرد این اتفاق به یک حادثه عمومی منجر شود اما وقتی این تجربه را کسب کرد طبیعی است که کم کم به این فکر بیفتد که از همین راه می تواند واکنش مردم را نسبت به مسائل بزرگ تری بر انگیزد. من معتقدم در آینده نه چندان دور جامعه ایران جسارت کافی برای بیان مسائل بزرگ تر را هم به دست خواهد آورد»!فاضلی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی وجود فروپاشی در جامعه ایران در دو سال قبل! شده و گفته است:تا دو سال پیش همه جامعه شناسان ما صحبت از فروپاشی جامعه ایران می کردند و دلیل آن را در بسته شدن راه گفت‌وگو در جامعه بیان می کردند. به دلیل ضعف نهادهای مدنی خطر فروپاشی واقعا جامعه ایران را تهدید می کرد اما همین شبکه های اجتماعی مانند وایبر، واتس آپ و… فرصتی را فراهم کرد تا افراد جامعه ایران ساعت هایی را در روز به صورت رایگان در خدمت این گفت‌وگو قرار دهند!

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر