در حال خواندن
نوسازی شبکه مخابرات نیازمند نگاه مثبت دولت است
0

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: ظرف چهار سال آینده ۷۲۰۰ میلیارد تومان در دو بخش ثابت و سیار سرمایه‌گذاری خواهد شد اما نوسازی شبکه مخابرات نیازمند سرمایه و نگاه مثبت دولت و وزارت ارتباطات است.

نود فناوری – سید اسدالله دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با میزان سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای شرکت مخابرات طی سال‌های اخیر اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است که به عنوان مثال یک نمونه از آنها طرح همکدسازی تلفن‌های ثابت کشور بود.وی عنوان کرد: سال گذشته همکدسازی تلفن‌های ثابت کشور، اخذ مجوز بهره‌برداری از خدمات نسل سوم موبایل، افتتاح ده‌ها پروژه مهم مخابراتی و ادغام شرکت ارتباطات ثابت در مخابرات ایران با هدف چابکی و بهره‌وری سازمانی را داشتیم.او افزود: برنامه‌های توسعه‌ای ما از منظر اعداد و ارقام شامل هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طی چهار سال است. سال جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم داشت که سال آینده به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.سرپرست شرکت مخابرات ایران ابراز کرد: طی سال جاری در بخش‌های شبکه و فناوری اطلاعات به ترتیب ۱۱ و ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشته‌ایم. سرمایه‌گذاری شبکه‌ای ما در سال ۹۵ به ۲۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.دهناد در پاسخ به این سوال که بعید است فعلا دولت بنایی برای تغییر تعرفه‌های مخابراتی داشته باشد، در چنین شرایطی برنامه‌های درآمدزایی شما چیست؟، گفت: افزایش خدمات ارزش افزوده و ارائه سرویس‌های جدید مهم‌ترین اولویت ماست؛ هرچند این کافی نیست و حتما باید نگاه وزارت ارتباطات به مخابرات تغییر کند.وی با بیان اینکه رفتار وزارتخانه در موضوع تعرفه‌ها باید منطقی‌تر شود، درباره برنامه توسعه‌ای این شرکت که ملاک تعدیل تعرفه‌هاست گفت: در بهمن ماه سال گذشته برنامه توسعه‌ای خود در بخش ثابت و سیار را به وزارت ارتباطات ارائه دادیم و لذا همانطور که گفتم ظرف چهار سال آینده ۷۲۰۰ میلیارد تومان در این دو بخش سرمایه‌گذاری خواهد شد.او تصریح کرد: بیش از ۲۰ پروژه بزرگ در این دو بخش تعریف و با مشاور خارجی قرارداد امضا شده است. تجهیزات مورد نیازمان در حال خرید است و رفته رفته به سمت نوسازی شبکه می‌رویم.دهناد گفت: البته توسعه و نوسازی شبکه نیازمند سرمایه است و این موضوع با نگاه مثبت وزارتخانه عملیاتی خواهد شد. دولت باید با تعدیل تعرفه‌ها و پرداخت هزینه‌هایمان، فرصت سرمایه‌گذاری مناسب به مخابرات را بدهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر