در حال خواندن
موبایل ماژولار گوگل زیر ذره بین
0

گوگل آرا (Google ARA) یک پروژه مشهور و نسبتا طولانی است که ایده جذابی را دنبال می کند. با عملی شدن این پروژه شما نیاز نیست برای تغییرات خاص در موبایل خود یک موبایل دیگر بخرید، یا مثلا برای داشتن دوربین خوب، با بلندگوی خوب خداحافظی کنید.
نود فناوری – یا برای داشتم یک نمایشگر دوم جوهرالکترونیک در پشت دستگاه بروید و یوتافون (yotaphone) بخرید. شما می توانید با هزینه پایین تر ماژول مورد نظر خود را بخرید و در صورت نیاز آن بخش را کم یا اضافه کنید. این ایده به زبان ساده است اما برای عملی کردن آن مهندسی پیچیده ای نیاز است. خوشحالیم که می توانیم بگوییم زیاد با روز موعود فاصله نداریم و همانطور که خواندید پروژه موبایل ماژولار گوگل آرا (Google ARA) این پاییز در اختیار توسعه دهنده ها قرار می گیرد. خب مسلما نمی شود تا پاییز همینطور منتظر ماند! در ادامه با ترنجی باشید تا نگاهی نزدیکتر داشته باشیم به گوگل ARA!این نگاهی نزدیک و به دور از حالت های گرافیکی تبلیغاتی است که دستگاه را زیباتر یا فریبنده نشان بدهد. همانطور که می بینید این دستگاه خیلی زیبا نیست و از دور فریاد می زند که یک دستگاه نمونه اولیه است اما در دست گرفتن آن باید هیجان انگیز باشد. اول از همه بسیار ضخیم است و دوم از آن طراحی متفاوت آن زیاد چشم نواز به نظر نمی رسد. ضخیم که می گوییم یعنی چیزی شبیه به تصاویر زیر.مسلما این نمونه اولیه است و در نسخه بعدی بهتر خواهم شد. مثلا بد نیست بدانید نسل اول آنچه که تصور می شد برای ارتباط ماژول ها با دستگاه از ارتباط بی سیم استفاده می شد. برای متصل شدن ماژول به بدنه نیز از آهنربا استفاده می شد! اما در این نسل از Google ARA شما برای جدا کردن یک ماژول تنها کافی است بگوییم: “Okay Google, eject the camera module” و دستگاه را به نمایشگر روی میز بگذارید تا ماژول مربوطه جدا شود.مورد دوم بسیار جالب این است که در این نمونه اولیه شما می توانید باتری را از بدنه جدا کنید، یعنی باتری نیز مثل یک ماژول است. اما اینکه چیز خیلی جالبی نیست، پس نکته آن کجاست؟ اینجا که شما می توانید بدون خاموش شدن دستگاه باتری را تعویض کنید! این خیلی جالب است و احتمالا با یک باتری کوچک داخلی ممکن شده است.نکته هیجان انگیزتر درباره Google ARA این است که واقعا کار می کند و این آماده بودن به اندازه یک نمونه قابل فروش به عموم هم هست. منتهی شاید گوگل ترجیح بدهد هنوز این نسخه اولیه را بهبود ببخشد و نمونه بهتری را برای آغاز ارایه تجاری آن داشته باشد.هنوز شما نمی توانید قطعات اصلی دستگاه مثل چیپست یا مورادی اینچینی را ارتقا بدهید، حداقل در این نسخه از گوگل ARA. نظر شما درباره پروژه ماژولار آرا چیست؟ آینده از آن دستگاه های ماژولار است یا ترجیح می دهید یک موبایل تقریبا همه چیز تمام داشته باشید و نسل به نسل عوض کنید؟ آیا داریم به انقلاب بعدی در زمینه موبایل های هوشمند نگاه می کنیم؟ اگر اینطور است اجازه بدهید چندین تصویر دیگر از آن را با هم ببینیم:

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر