در حال خواندن
مروری بر گوشی هوشمند هوآوی اسند P7
0

هوآوی گرسنه است و بدلیل جستجو برای گرفتن سکوهای بالای سازندگان گوشی و بعد از عرضه موفقیت آمیز P6 اینک P7 زیبا و دلربا را با سخت افزار قوی عرضه کرده است.
نود آی سی تی – از نظر طراحی، نوع پیشرفته تر و زیباتر P6 است که توسط گوشی ساز چینی در ابعاد ۱۳۹ در ۶۸ در ۶.۵ میلیمتر و به وزن ۱۲۴ گرم راهی بازار شده است. اگر بخواهیم شکل ظاهری آن را با سایر گوشی ها مقایسه کنیم باید بگوییم ترکیبی از آیفون ۵S و سونی اکسپریای Z را به وضوح در آن می بینیم که با دو سیم کارت (جای سیم کارتها کاملا شبیه طراحی آیفون است) و پشتیبانی از نسل چهارم LTE همراه شده است. اما هنگام دست گرفتن احساس خیلی بهتری نسبت به دست گرفتن گلکسی اس ۵ خواهید داشت.در بخش نمایشگر یک صفحه ۵ اینچی از نوع IPS را با ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مشاهده می کنیم که در هر اینچ ۴۴۱ پیکسل تعریف شده و با محافظ گوریلا گلس ۳ صفحه ضد خش دارد.حافظه داخلی ۱۶ گیگ تعریف شده (۱۱.۷۷ گیگ آن خالی است و مابقی برای اندروید مصرف شده است) و می توان تا ۶۴ گیگ از طریق اسلات ، حافظه جانبی را تقویت کرد. (روی میکرو اس دی پسورد تعریف شده و بدون ان نمی توان به محتویات حافظه جانبی دسترسی داشت)دو گیگ رم روی P7 تعریف شده اما در بخش پردازنده معلوم نیست چرا هوآوی از نوع درجه یک استفاده نکرده است! و از چهار هسته ای ۱.۸ گیگاهرتزی از نوع Kirin 910T با گرافیک Mali450 در ترکیب P7 استفاده کرده است. (شاید فکر کرده برای اندروید این سرعت زیاد هم هست!)شبکه نسل چهارم تلفن همراه LTE، وای فای، بلوتوث، NFC، میکرو یو اس بی از دیگر اتصالات تعریف شده P7 است.در ضمن اسپیکرهای خوبی هم دارد و خیلی کم می توان صدای گوشی را نزدیک به اچ تی سی M8 دانست.(به دارندگان اچ تی سی بر نخورد! خیلی کم و البته بهتر از گلکسی اس ۵)شفافیت صفحه ضعیف است و اگر بخواهید با دستکاری در نور آنرا تغییر دهید باید با طولانی بودن عمر باطری خداحافظی کنید.سیستم لمسی کارآیی خوبی داشته و در محیط سرد با استفاده از مد موسوم به Gloves Mode می توانید با بالا بردن حساسیت لمسی، از گوشی به راحتی استفاده کنید.در بخش سیستم عامل مجهز به جدیدترین اندروید کیت کت ۴.۴ بوده و هواوی اموشن ۲.۳ نیز که سیستم عامل بهینه شده است نیز روی دستگاه دیده می وشد. آیکون ها ساده است و صفحه Home به راحتی در دسترس است.در رتبه بندی سرعت سی پی یو همان طوری که در عکسها مشاهده می کنید رتبه پایینی دارد.از اچ تی سی وان بالاتر بوده و با سونی زد الترا و نوت سه سامسونگ قابل مقایسه نیست.در بخش دوربین باید بگوییم دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلو ۸ مگاپیکسل تعریف شده است و در مجموع ۲۱ مگاپیکسل را در P7 شاهد هستیم. حسگر دوربین از نوع سونی Sony 4th-gen BSI است و ویدئو فول اچ دی (نه ۴K که مرسوم شده) ۱۰۸۰ است.باطری P7 از سری ۲۵۰۰mAh بوده که هم رده های خود را بالاتر از ۳۰۰۰mAh می بینیم و شاید هواوی با دادن این باطری با توجه به پشتیبانی از شبکه LTE خطا کرده باشد. ۱۴ ساعت روی ۳G می توان مکالمه داشت و برای فول کردن شارژ باید ۳.۵ ساعت منتظر شد.در مجموع گوشی نیست که از هوآوی انتظار می رفت و هر چند انی کمپانی به سرعت در حال تسخیر بازارهای جدید است باید دید چه قیمتی برای گوشی تعیین می کند. برخی P7 را نسخه ارزان قیمت سونی زد اکسپریا می دانند و برخی نیز P7 را نسخه اندرویدی آیفون ۵S می دانند. البته امریکایی ها از داشتن این گوشی محرومند چرا که هواوی نمی تواند این گوشی را در امریکا بدلیل تحریم بفروشد. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر