در حال خواندن
مخابرات تهران یک میلیون مشترک اینترنت پرسرعت دارد
0

ادغام شرکت‌های مخابرات استانی چند روز مانده به نمایشگاه تلکام ۲۰۱۶ توسط مجمع مخابرات ایران به تصویب رسید و عملا مدیران عامل شرکت‌های مخابرات استانی به عنوان مدیر مخابرات استان زین پس در حوزه کاری خود فعالیت خواهند کرد. از آنجا که طبق رویه روابط عمومی مخابرات استان تهران باید سوالات قبل از انجام مصاحبه حضوری به صورت مکتوب در اختیار آنها قرار می‌گرفت و ما نیز سوالات خود را قبل از ادغام شرکت‌های مخابراتی استانی برای مهندس صیدی ارسال کرده بودیم و ایشان نیز به دلیل مشغله فراوان نتوانستند وقتی حضوری را جهت این گفت و گو اختصاص دهند، به ناچار پاسخ سوالات ما را به صورت مکتوب ارایه کردند که در ادامه می‌خوانند.

شرکت مخابرات استان تهران در حال حاضر به منظور جا نماندن از عرصه رقابتی در سرویس اینترنت پرسرعت با دیگر رقبا چه برنامه‌هایی دارد ؟

به منظور حضور پررنگ در عرصه رقابت با سایر شرکت‌های ارایه دهنده سرویس، شرکت مخابرات استان تهران اقداماتی از قبیل افزایش کیفیت سرویس، بهبود پشتیبانی و پاسخگویی، ارایه سرویس‌های متنوع مطابق با نیازها و سلایق هر بخش از بازار، حرکت به سمت ارایه سرعت‌های بالاتر، ارایه طرح‌های تخفیفی در جشنواره‌های ویژه غیره، شرکت در نمایشگاه‌ها با ارایه محصولات متنوع و تخفیف ویژه، برنامه حرکت به سمت FTT8/H جهت ارایه کیفیت بهتر و رفع نیازهای آتی مشترکان را در دستور کار دارد.

 آیا در حال حاضر مشترکان اینترنت مخابرات استان تهران به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند یا خیر؟

در خصوص شبکه ملی اطلاعات ارتباط فیزیکی با استان تهران برقرار شده ولی هنوز ترافیکی روی آن نیست.

با توجه به افزایش تعرفه تلفن ثابت آیا روند توسعه ارایه این خدمات سرعت گرفته است یا خیر؟

با توجه به فرهنگ سازمانی در شرکت مخابرات استان تهران بدون در نظر گرفتن تعرفه با حداکثر توان در روند توسعه و ارایه خدمت ضمن صرفه و صلاح شرکت و استفاده بهینه از تجهیزات موجود و خرید اقدام کرده است.

 در افزایش تعرفه تلفن ثابت که اخیرا ابلاغ شده این موضوع را تایید می فرمایید که دولت بیشتر از مخابرات سود می‌برد ؟

با توجه به اینکه تعرفه تلفن ثابت متناسب با تورم در سال‌های گذشته رشد نداشته است. افزایش آن در سال جدید به منظور پوشش بخشی از هزینه‌های ارایه این سرویس بوده است و درحال حاضر حتی این افزایش نیز پوشش هزینه‌های جاری را نمی‌کند. لذا عملا کاهش ضرر صورت گرفته است نه افزایش سود.

 گفته می‌شود که مشترکان اینترنت مخابرات استان تهران رو به ریزش است برای جلوگیری از این موضوع چه برنامه‌ای دارید ؟

نیاز و تقاضای بازار کشور با افزایش کیفیت و سرعت اینترنت رو به رشد است. لذا افزایش رقابت در این سرویس یکی از اتفاقات پسندیده در راستای پاسخ به نیاز مشترکان اینترنت است. این رقابت هم با حضور شرکت‌های FCP و هم با توسعه ۴G و ۳G توسط شرکت‌های همراه بیشتر شده است و نتیجه این رقابت، افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش رضایت مشترکان است. لذا سود نهایی این رقابت نصیب مشتریان می‌شود. ریزش مشتری، در نتیجه رقابت شدید حاصله میان تمامی بازیگران این حوزه وجود دارد و تغییر سرویس‌دهنده توسط مشتریان در حال انجام است. بدین معنا که تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ریزش مشتری و همینطور جذب مشتری جدید دارند. ولی برآیند ریزش و جذب مشتری در شرکت مخابرات استان تهران مثبت بوده و دایری خالص همچنان رو به رشد است. به‌طوری‌که در حال حاضر شرکت مخابرات استان تهران اولین و تنها شرکت دارای بیش از یک میلیون مشترک اینترنت پرسرعت در کشور است.

 چرا مخابرات پس از سال‌ها ارایه خدمت به مشترکان خود همچنان بر سر ارایه سرعت اینترنت براساس ابلاغیه رگولاتوری تاکید دارد این در حالی است که سایر رقبا سقف سرعت را در سرویس‌ها برداشته‌اند و عملا مشترک K   ۱۲۸ آنها تا پنج مگابیت هم سرعت در اختیارش هست. دلیل این پافشاری بر ارایه سرویس یک به هشت مخابرات چیست ؟

شرکت مخابرات در صورت وجود هرگونه ابلاغیه‌ای از سوی رگولاتوری خود را ملزم به رعایت آن می‌داند. این شرکت نیز سرویس‌هایی با سرعت‌های بالا نیز ارایه می‌دهد. به‌طور مثال همین کمپین اینترنت خوب که در حال اجرا است سرویس K128 تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه هک وجود دارد که آن نیز بر اساس دریافت تایید رگولاتوری ارایه می‌شود. سرویس‌های ارایه شده به مشترکان به‌هیچ‌وجه نرخ تسهیم یک به هشت نداشته و سعی این شرکت ارایه بالاترین سرعت ممکن به مشترکان
است. چرا که با استفاده مشترک و براساس ترافیک دریافتی صورت‌حساب صادر می‌شود.

برنامه شما و مشخصات محصولاتی که قرار است در نمایشگاه تلکام عرضه کنید چیست ؟

سرویس‌های قابل ارایه در نمایشگاه تلکام شامل دو دسته سرویس‌های موجود و سرویس‌های جدید می‌شود.

سرویس‌های  موجود شامل: سرویس‌های دیتای تجاری (MPLS، اینترانت استانی و اینترنت اختصاصی )، سرویس‌های ارتباطی شامل لینک‌های E1، STMX، فیبرنوری دسترسی، سرویس نقطه به نقطه شهری، سرشماره وغیره، سرویس SIP Trunk،

E-care ( شامل مدیریت سرویس ADSL، توربواسپید، اپلیکیشن تلفن همراه و اینترنت امن) و خدمات الکترونیک، پیامک تلفن ثابت، سرویس‌های هوشمند، ویدیو کنفرانس، ADSL و IP static و دیتا فون می شود.

در سرویس‌های جدیدی که امسال در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم نیز سرویس‌های: VDSL2، Public wifi، CDN-IPTV، جام‌ جهان‌نما ( MMS )، پیام صوتی، SIP phone، راه‌اندازی کانال مشاوره و فروش تجاری تلفنی ۲۰۱۹۹، اختصاص غرفه به شرکت‌های همکار جهت ارایه محصولات ارزش افزوده از جمله سرویس‌های نوینی است که در نمایشگاه تلکام امسال ارایه شده است.

آیا برگزاری نمایشگاه تلکام با وضعیت فعلی را درخور فعالان صنعت مخابرات می‌دانید، در صورتی که پاسخ منفی است دلیل آن چیست ؟

به هر حال برگزاری نمایشگاه به منظور ارایه آخرین دستاوردهای آن صنعت است. در نمایشگاه تلکام نیز آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات به نمایش گذشته می‌شود. هرچند همواره امکان بهبود و پیشرفت در برگزاری نمایشگاه وجود دارد ولی فعالان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه با تمام توان خود در تمامی سال‌ها حضور داشته‌اند و یکی از نمایشگاه‌های معتبر کشور محسوب می‌شود.

 حضور مقامات کشوری برای بازدید نمایشگاه تخصصی تلکام را موثر می‌دانید؟

باتوجه به وسعت و اهمیت نمایشگاه تلکام قطعا حضور وزیر محترم و مقامات کشوری می‌تواند تاثیر بسزایی درتشویق و جذب مخاطبان به حضور و بازدید از بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری‌های ارتباطی کشور داشته باشد. پس می‌توان با برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق از این اتفاق ارتباطی بزرگ بهترین و بیشترین بهره را برد.

لذا شرکت مخابرات ایران در همین راستا با تشکیل کمیته مخاطبان و شناسایی مشتریان و دسته‌بندی آنان، این موضوع را به نحو احسن مدیریت کرده است. به این گونه که با تخصیص گروهی مخصوص مخاطبان دولتی و سیاسی در این کمیته و تعیین زمان پیشنهادی بازدید توسط خود آنان و ارسال دعوت‌نامه جهت بازدید از غرفه شرکت، علاوه بر احترامی که برای مخاطب قائل شده است، سعی در بهبود و تعامل هر چه بیشتر با این دسته از مخاطبان کرده است.

 همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه، محل ارتباط گرفتن و بستن قرارداد با شرکای تجاری جدید است، آیا نمایشگاه داخلی ما توانسته این موضوع را برای افرادی که در آن حضور دارند تامین کند یا اینکه فقط نمایشگاه تلکام محلی برای دید و بازدید دوستان و آشنایان شده است ؟

طبیعتا گسترش طیف مخاطبان هر نمایشگاه متاثر از دو عامل مهم است. یکی تلاش برگزارکنندگان نمایشگاه در امر اطلاع‌رسانی از طریق کانال‌های ارتباطی داخلی و خارجی و دیگری فعالیت ویژه شرکت‌های متقاضی حاضر در نمایشگاه با توجه به جذابیت بالای نمایشگاه تلکام احساس می‌شود بیشترین بازدیدکننده را مخاطبان عادی و حقیقی تشکیل می‌دهند که این امر از کیفیت و کمیت بهره‌برداری بازدیدکنندگان حقوقی از نمایشگاه می‌کاهد. لذا جهت بهبود این موضوع شرکت مخابرات ایران در کمیته مخاطبان دو گروه دیگر نیز پیش‌بینی کرده است. یک گروه مخصوص شرکت‌هایی که به نوعی همکار ما بوده و در حوزه‌های ارتباطی مشغول هستند و گروه دیگر شرکت‌های بزرگی که زمینه استفاده از سرویس‌ها و خدمات ارتباطی را دارا هستند و یا از آنان استفاده می‌کنند. شرکت مخابرات ایران با شناسایی مخاطبان این دو گروه و دسته‌بندی آنان و با ارسال دعوت‌نامه‌هایی که زمان تعیین‌شده مخصوص بازدید آنان و مکان غرفه در آن درج شده است ضمن تکریم و ارزش دادن به زمان این دو دسته از مخاطبان سعی در بهینه کردن بازدید آنان کرده است. که این طرح هم به نفع مخاطب و هم به نفع شرکت مخابرات ایران است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر