در حال خواندن
عرضه نخستین خودروی پرنده جهان برای فروش
0

نخستین خودروی پرنده جهان که در سال ۱۹۴۹ توسط یک طراح آمریکایی ساخته شد، اکنون با قیمت حدود یک میلیون دلار برای فروش عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این ماشین پرنده که توسط “مولتون تیلور” ابداع شد، دستگاه منحصر به فردی است که نه تنها می تواند پرواز کند، بلکه قادر به حرکت بر روی جاده نیز هست. می توان به راحتی سیستم پرواز را از این خودرو برداشته و سپس دوباره برای پرواز آن را مونتاژ کرد.  
این خودرو که به سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت دست می یابد دارای بالهای تاشدنی است و از این رو می تواند با اندازه های معمولی یک خودرو وارد خیابان ها شود.
این خودروی پرنده یک هواپیمای دو نفره تک موتوره است که دو صندلی کنار هم و چهار چرخ دارد و طول بالهای آن به ۹ متر می رسد. موتور چهار سیلندر این هواپیما در عقب آن قرار دارد.
ساخت این ماشین پرنده اگرچه سر و صدای زیادی به پا کرد اما تیلور نتوانست با خودروسازان برای تولید انبوه آن به توافق برسد و حتی توافق با غول خودروسازی فورد را نیز از دست داد.
پس از نمونه اولیه و اصلی، فقط چهار دستگاه دیگر از این خودروی پرنده ساخته شد و اکنون مجموعه داران در تلاش برای خریدن این فصل از تاریخ مهندسی هستند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر