در حال خواندن
عرضه محصولات ILIFE با گارانتی سازگار استارت خورد
0

شرکت سازگار ارقام سه شنبه این هفته طی یک همایش اختصاصی در هتل ارم تهران، ضمن اعلام آغاز همکاری و پوشش دهی محصولات برند iLife در ایران، از آخرین محصولاتی که این شرکت در بازار عرضه کرده است نیز رونمایی کرد.
iLife اکنون با تولید محصولات متنوع اعم از موبایل، تبلت و لپ تاپ و … قصد دارد سهم مناسبی را از بازار ایران برای خود مهیا کند. در ادامه علاوه بر گزارش این رویداد، با محصولات iLife در ایران نیز آشنا شوید.
زمان زیادی از شروع فعالیت این برند چینی و معرفی اولین محصول آنها در ایران نمی گذرد، بسیاری iLife را با تبلت های رنگارنگ ساخته شده برای کودکان به نام Kids Tab می شناسند. اکنون این برند به لطف فروش و کسب تجربه مناسب توانسته سبد محصولات خود را گسترش داده و وارد حوزه های جدیدتری شود.
پیش تر محصولات برند iLife با همکاری و پشتیبانی شرکتی غیر از سازگار ارقام عرضه می شد، اما ظاهرا مسئولان iLife رویه گذشته را تغییر داده و تصمیم مناسب تری گرفته اند و قصد دارند از این پس کلیه محصولات iLife را با همکاری و پوشش خدمات شرکت سازگار ارقام معرفی کنند. تجربه نشان داده است که در بازارهای بزرگ نظیر بازار کشورمان، یکی از عوامل موفقیت و فروش بالا برای برندها پشتیبانی مناسب و خدمات قابل قبول است.
iLife برندی است که با سیاست درست سود کمتر و فروش بیشتر وارد رقابت با انبوه سازندگان این حیطه شده است، از این رو بسیاری از محصولات این شرکت در مقایسه با برندهای صاحبنام حوزه IT کشور، قیمت پایینتری دارند و از این پس هم با مهر ضمانت سازگار و راحت کردن خیال مشتری بابت خدمات در آینده می توانند به گزینه ای جدی تبدیل شوند. شعاری که iLife برای خود در نظر گرفته است “انتخاب هوشمند برای نسل هوشمندتر” است.
و اما مراسم سه شنبه ابتدا با صحبت های مدیرعامل شرکت سازگار ارقام، آقای رجبی پور آغاز شد. ایشان ضمن خیرمقدم به همکاران، اصحاب رسانه و عوامل فروش آرزو کرد که شرکت سازگار ارقام با همت نمایندگانش بتواند تولدی دوباره برای این برند صورت دهد.
در ادامه مدیر کالا نوت بوک و تبلت سازگار ارقام، بهروز اصلاحی با اعتقاد به اینکه در شرایط فعلی با هر بودجه ای باید بتوان به تکنولوژی دسترسی داشت و آن را تهیه کرد، یکی از اهداف اصلی iLife را عرضه تکنولوژی و محصول با قیمت مناسب و امکان دسترسی برای همگان عنوان کرد.
سپس آقای مانی رادمنش مدیر دفتر iLife در ایران پروفایل مختصری از برند iLife و وضعیت فروش آن در بازارهای جهانی را ارائه داد. به گفته ایشان، iLife یک برند چینی است و حدود ۳ سال است که فعالیت خود را در بازارهای جهانی شروع کرده است. iLife در حال حاضر با بزرگترین و معروفترین بازارهای منطقه در حال همکاری است و در قدم اول استراتژی خود، نام خود را به عنوان یک برند با کیفیت مطرح کرده است.
طبق آمار موسسه IDC در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ این برند با فروش ۵۸۰۰۰ تبلت در کشور امارات، توانسته است رتبه سوم فروش را پس از برندهای Lenovo و Samsung کسب کند و بالاتر از برندهایی نظیر Asus و Apple بایستد. این آمار در دیگر کشورهای منطقه هم خیره کننده بوده است و به عنوان مثال در کشور کویت با ۲۰ هزار دستگاه فروش رتبه دوم، در کشور قطر با ۱۵ هزار دستگاه رتبه دوم، در کشور عمان رتبه پنجم، بحرین رتبه سوم و در عربستان نیز رتبه پنجم ثبت شده است.
در زمینه فروش لپ تاپ هم طبق آمار موسسه IDC، برند iLife توانسته است در کشور امارت و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۵۰۰۰ لپ تاپ به فروش برساند و رتبه ششم را بدست بیاورد، این آمار از فروش محصولاتی نظیر ZED Air و ZED Note بدست آمده است.
سری ZED پرچمدار محصولات iLife است و با ZEDBOOK شروع شده و در ادامه آن نیز سری ZED Air به بازار آمد. اکنون برند ZED در محصولات دیگری نظیر اسمارت واچ ها هم دیده می شود.
در ادامه نیز محصولات iLife یکی پس از دیگری با توضیح مشخصات و قابلیت ها معرفی شدند. اولین دستگاه ZEDBOOK است که تنها دستگاه هیبریدی با دو پلتفرم اندروید و ویندوز در بازار است. این دستگاه که سه عملکرد تلفن، لپ تاپ و تبلت را با هم دارد به یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی مجهز شده و از پردازنده اینتلی Z3735F استفاده می کند.
iLife در ادامه تولید این محصول، باگهای آن را رفع کرده و محصولی تولید کرده است که با قیمت پایین امکانات بسیار مناسبی را در اختیار خریدار قرار می دهد. مدل جدید این دستگاه که اخیراً وارد بازار شده است، ZEDBOOK WIFI نام داشته و تنها از سیستم عامل ویندوز برخوردار است و فاقد شیار سیم کارت می باشد
دستگاه بعدی ZED Note است که محصولات ۳۶۰ درجه iLife است. این لپ تاپ ها در سایزهای ۱۱٫۶ و ۱۴ اینچی تولید شده اند و مزیت آنها در این است که علاوه بر استفاده به عنوان نوت بوک، با امکان چرخش ۳۶۰ درجه ای نمایشگر حول لولای خود می توانند بدون جدا شدن از بدنه به تبلت نیز تبدیل شوند.
مدل ۱۱٫۶ اینچی این سری با پردازنده Z3735F اینتلی و ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه eMMC عرضه شده است. در سری ۱۴ اینچی هم ظرفیت بالاتر ۶۴ گیگابایتی حافظه eMMC در نظر گرفته شده است. این محصولات در سه رنگ و با باتری قدرتمند همراه شده اند.
سری جدید لپ تاپ های iLife، سری ZED Air است و به نوعی اولترابوک های با کیفیت و هیجان انگیز این کمپانی به شمار می رود. ZED Air در سایز ۱۴ اینچی تولید شده و با ضخامت ۱٫۶۸ سانتیمتری و وزن ۱٫۵۳ کیلوگرمی بسیار سبک و باریک است. پردازنده اینتل Z3735F و ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC مشخصات سخت افزاری آن هستند.
مدل جدید و مکمل این دستگاه هم ZED Air Mini است و از یک نمایشگر ۱۰٫۶ اینچی بهره مند است و با قیمتی رقابتی و جذاب عرضه می شود. مشخصات سخت افزاری این دو دستگاه کاملاً شبیه به یکدیگر است و بیشتر تفاوت در ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری می باشد.
پس از لپ تاپ ها و نوت بوک ها، نوبت به تبلت های iLife می رسد. اولین مدل itell K1100Q است که یک تبلت ۷ اینچی ارزان قیمت چهار هسته ای با ۸ گیگابایت حافظه و ۵۱۲ مگابایت رم است
مدل بعدی itell K3300 و K3400 است که اختلاف آنها در میزان حافظه رم و آنهاست. این دو تبلت سیم کارت خور بوده و از شبکه ۳G نیز پشتیبانی می کنند و از نمایشگر IPS نیز برخوردارند
مدل itell K4700 و K4800 نیز دستگاه های جدید ۷ و ۸ اینچی هستند و با پشتیبانی از شبکه های ۴G و بدنه ای فلزی و خوش ساخت به بازار عرضه شده اند.
و اما تبلت های Kids هم همچنان تولید خواهند شد و با مشخصاتی جدیدتر نظیر حافظه ۸ گیگابایتی و پردازنده ۴ هسته ای بروزرسانی شده اند. به زودی مدل های Kids Tab 6 و Kids Tab 7 هم عرضه خواهند شد.
شاخه های جدیدی هم از محصولات iLife وجود دارند که انتظار می رود در آینده با پشتیبانی شرکت سازگار ارقام وارد بازار شوند. نمونه آنها گوشی های موبایل ساده و هوشمند این برند است. یکی از محصولات جالبی که در همایش سازگار ارقام به آن برخوردیم، گوشی ساده Fab Power Plus می باشد که از خانواده Feature Phone ها می باشد.
این دستگاه مجهز به یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری برای تامین انرژی خود دستگاه می باشد و همچنین یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری دیگر هم دارد تا بتواند به عنوان یک پاوربانک همراه، دیگر دستگاه های کاربر را از طریق یک پورت USB تایپ A شارژ کند! ساختار محکم و مقاوم این گوشی و دکمه های بزرگ آن به همراه دو LED در بالا که نقش چراق قوه را بازی می کنند باعث می شود این گوشی برای افرادی که در محیطهای صنعتی مشغول به کار هستند و کاربرانی که نیاز به دستگاه های مقاوم با شارژ باتری بالا دارند یک انتخاب خوش قیمت و مناسب باشد. این گوشی می تواند تا ۹۰ روز در حالت Standby بماند و ۱۸ ساعت مکالمه مداوم داشته باشد.
مدلهای دیگر نظیر Fivo Mini و Spark 5 هم جزو گوشی های هوشمند آی لایف محسوب می شوند، مدل Spark پرچمدار آی لایف در زمینه گوشی های هوشمند است و از یک بدنه با ترکیب فلز و شیشه برخوردار است
از دیگر محصولات آی لایف که در همایش رونمایی شد، هدست واقعیت مجازی این شرکت، اسکوتر هوشمند و ساعت های هوشمند ZED Watch بود. در آخر هم آقای رادمنش از محصولاتی نظیر ZED Air Pro، ZED Air 13.3، ZED Note 13.3، ZED Note 12.2 و همچنین تبلت itell K4950، K4900، گوشی های Fivo Plus 5.2 و Fivo Plus 5.5 به عنوان محصولات آینده این شرکت نام برد
در آخر نیز آقای هوشمند مدیر خدمات پس از فروش سازگار ارقام ضمن اشاره به سابقه ۲۶ ساله سازگار ارقام در بازار IT کشور و برخورداری از تیم مجرب با ۱۲۰ پرسنل و ۶ مرکز خدمات پس از فروش در کشور و ارائه خدمات برای ۱۵ برند مطرح دنیا عنوان کرد که برای محصولات آی لایف یک سال گارانتی و یک سال خدمات نرم افزاری رایگان بصورت نامحدود و یک ماه گارانتی تعویض در صورت ایراد سخت افزاری در نظر گرفته شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.