در حال خواندن
رایانه پنج دلاری با قابلیت نصب دوربین
0

خریداران کیت پنج دلاری Raspberry Pi Zero می توانند یک رابط دوربین به آن متصل کنند تا این رایانه کوچک که در کف دست جای می گیرد را برای تماشای تصاویر نیز به کار بگیرند.

نود فناوری – بنیاد Raspberry Pi می گوید با به روزکردن سخت افزار Raspberry Pi Zero یک متصل کننده دوربین را به این ریزرایانه شخصی ۵ دلاری افزوده تا از این طریق بتوان از قابلیت های دوربین های دیجیتال هم به همراه رایانه مذکور استفاده کرد.همچنین یک کابل آداپتور شش اینچی هم در این مجموعه پیش بینی شده است. Eben Upton موسس Raspberry Pi می گوید رابط افزودن دوربین یکی از پرتقاضاترین قابلیت هایی است که کاربران خواستار افزوده شدن آن به این رایانه پنج دلاری بودند. انتظار می رود با این تحول استقبال از رایانه های یاد شده افزایش یابد.فروش این رایانه کوچک به طور اینترنتی و از طریق خرده فروشی های مختلف صورت می گیرد و تا به حال بیش از ۳۰ هزار واحد از نسخه ۱.۳ آن به فروش رفته است و انتظار می رود این روند تقاضا در ماه های آینده هم ادامه یابد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر