در حال خواندن
دور جدید اختلافات مجلس با دولت آغاز شد
0

رییس مجلس به جای رئیس‌جمهور قانون منع هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال مؤسسات و سازمان‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد.
 
نود آی سی تی – لاریجانی قانون منع هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال مؤسسات و سازمان‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد.  در نامه علی لاریجانی به محمد سینجلی جاسبی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور آمده است: “با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «1» قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون اصلاح ماده (۵۳) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می‌شود.”پیش تر قانون اصلاح ماده (۵۳) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که با عنوان طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز چهارشـنبه ۶/۱۰/۱۳۹۱  به همراه تأیید شورای نگهبان، در نامه ای به رییس جمهموری ابلاغ شده بود.این قانون، هرگونه ادغام و انحلال وزارتخانه‌های موجود و انتزاع و جابه‌جایی و انحلال مؤسسات و سازمان‌ها و واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ها که به موجب قانون، تأسیس آنها تصریح شده  را  ممنوع و  هرگونه انحلال، ادغام و تأسیس وزارتخانه‌ها و نیز انحلال، انتزاع،‌ ادغام و تأسیس سازمان‌ها و واحدهای مذکور را منوط به تصویب مجلس شورای اسلامی  می کند.همچنین بر اساس تبصره  2 این قانون  سرپرستی وزارتخانه‌ فاقد وزیر توسط وزیر دیگر ممنوع  شده  و  این حکم در مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجری اعلام شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر