در حال خواندن
دست نگه دارید، آیفون ۷ ارزان می‌شود
0

به گفته رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی آیفون ۷ از روز پنج شنبه به شکل رسمی وارد بازار کشور می شود.
نود فناوری – غلامحسین کریمی ورود گوشی های آیفون ۷ را در روزهای آتی باعث کاهش عطش بازار و شکستن قیمت ها دانست و گفت: گوشی های آیفون ۷ که هم اکنون در بازار وجود دارد، همه قاچاق است اما گوشی هایی که توسط ۶-۷ شرکت وارد شده است و طی امروز و فردا به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد، دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن است.
او افزود: پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون ۷ رونمایی شد، به مردم اطلاع رسانی کردیم که این گوشی ها را که از مجاری غیررسمی وارد کشور شده است، خریداری نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل
برنخورند.
کریمی با بیان اینکه هیچ یک از شرکت های مورد تایید وزارت صنعت و معدن برای واردات آیفون نمایندگی رسمی اپل نیستند، گفت: شرکت اپل سیاست های خودش را برای دادن نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاه های آیفون در بسیاری از کشورها که به نام اپ استور فعال هستند، خدمات شرکت اپل را ارایه می دهند.
او توضیح داد: در کشور تا به امروز ۱۷ شرکت مجوز واردات گوشی آیفون (اپل) به کشور را کسب کرده اند که این شرکت ها به صورت حقوقی بوده و شخص حقیقی در واردات این محصول دخالت ندارند. شرکت هایی که در کشور برای واردات گوشی آیفون تعیین شده اند، درواقع خرید غیرمستقیم انجام می دهند و با ضمانت خود به مردم گارانتی ارایه می دهند.
وی با بیان اینکه گارانتی که شرکت های مجاز برای واردات رسمی ارایه می دهند ۱۸ ماهه است، گفت: این شرکت ها موظف هستند سرویس و خدمات مناسبی را به مردم ارایه دهند و اگر تخلفی دیده شود، اتحادیه به آن رسیدگی می کند.
کریمی از مردم تقاضا کرد حتما از مغازه های دارای پروانه فروش این محصول را خریداری و از گارانتی این محصول اطمینان حاصل کنند و این امر را در نظر داشته باشند که موبایل های همراه دارای شناسه بوده و با ارسال کد ۱۵ رقمی می توانند از سلامت این محصول اطمینان حاصل کنند.
رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی نسبت به وجود یک سری از گارانتی های تقلبی به مردم هشدار داد و گفت: یک سری از فروشندگان نوعی گارانتی به نام اینتل ارایه می دهند که به صورت قاچاق می آید و اصلا مورد قبول نیست و گارانتی قاچاق محسوب می شود. اتحادیه با متقلبان به شدت در این زمینه برخورد می کند و تا پایان سال امیدواریم آنها را از بازار جمع کنیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.