در حال خواندن
تناسب اندام با کمک ابزارهای آنلاین
0

امروزه فناوری در همه رشته‌ها و جنبه‌های مختلف زندگی ما رخنه کرده است. تحولات عظیم صورت گرفته ناشی از گسترش این ابزارها و نفوذ در تمامی بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی، تفریح و سرگرمی و غیره به عنوان شاخصترین وجه قرن ۲۱ قلمداد شده است. فضای مجازی حاصل از ظهور این فناوری‌ها، مزیت‌هایی را با خود به همراه آورد از افزایش سطح آگاهی، ایجاد تنوع شغلی در فضای کسب و کار و توسعه شیوه‌های آموزشی گرفته تا تغییر در ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی افراد. آنتونی گیدنز، سبک زندگی را اصول هدایت‌کننده‌ صورت‌های مختلف عملکرد افراد در زندگی روزمره می‌داند؛ مانند چگونگی پوشش، خوراک، طرز کار، ارتباط، ملاقات‌ها، کنش‌های سیاسی و علاقه‌ نشان‎ دادن‌ها.
نود فناوری- اما با نزدیک شدن به فصل تابستان برخی ابزارهای دیجیتال این اصل هدایت کنندگی را در زمینه فرم بخشی و تناسب اندام ورزشکاران بکار گرفته‌اند تا علاوه بر خوراک و پوشش و غیره وجهی دیگر از عملکرد افراد تحت تاثیر فناوری قرار گیرد.

کلاس‌های آنلاین (زنده و بنا به درخواست)
کلاس های آنلاین، اصولا کلاس‌های زنده و یا ویدیوهای پیش ضبط شده هستند که از داخل منزل قابل دسترسی هستند. این کلاس‌ها، گزینه‌های بسیار خوبی برای انجام تمرینات ورزشی هستند به ویژه در مواقعی که افراد یا به دلیل تعطیلات و یا برای آنکه مجبور هستند مدت زمان طولانی در خانه بمانند؛ حضور در کلاس‌های واقعی برای آنها امکان پذیر نیست.
این گزینه همچنین برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ و یا شرکت‌های تازه ایجاد شده پر کار مناسب است که به نظر می‌رسد هرگزبه فرصتی دست پیدا نخواهند کرد بنابراین با حضور در کلاس‌های آنلاین روزی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به انجام تمرین‌ها و حرکات ورزشی مورد تقاضا می‌پردازند. همه آن چیزی که برای شرکت در این کلاس‌ها مورد نیاز است یک لپ تاپ یا تبلت، یک زیرپایی یا تشک و تجهیزات مرتبط برای انجام تمرین است مانند دمبل، صندلی و …
برای برخی از کلاس‌های آنلاین، دستگاه شما باید مجهز به دوربین و اینترنت باشد به شکلی که مربی بتواند شما را ببیند و در مکانی قرار بگیرد که بدن شما را بطور کامل نشان دهد.

سایت Gymcube کلاس‌های بدنسازی به دو شکل مطابق درخواست و زنده با یک زمان بندی شبیه باشگاه‌های ورزشی واقعی ارایه می‌دهد. این سایت انواع تمرینات را برای مردان و زنان شامل بدنسازی، یوگا، ورزش‌های هوازی و ایروبیک را آموزش می‌دهد. با این حال کلاس‌های آنلاین یک سویه هستند و شما قادر به دیدن مربی هستید اما او نمی‌تواند شما راببیند. خدمات سایت یک دوره رایگان آزمایشی ۱۰ روزه و یک گزینه عضویت ماهانه را به کاربران ارایه می‌دهد.

سایت Fitness Blender به ارایه تمرینات تمام کششی بصورت رایگان شبیه آنچه که در سالن‌های بدنسازی وجود دارد، می‌پردازد. تمرینات درکشش‌ها و سبک‌های مختلف با هدف کاهش چربی و اضافه وزن صورت می‌گیرند.
این تمرینات شامل یوگای کششی، پیلاتس، تمرینات هوازی، آموزش‌های قدرتی و … است. این سایت همچنین یک سری تمرینات هشت هفته‌ای و برنامه غذایی برای سوزاندن چربی‌ها عرضه می‌کند که سود آن مستقیما با یافتن ویدیوهای بیشتر برای بینندگان همراه است. به عبارتی با این سایت چربی آب و شکم نابود کنید.

سایت Sleek technique به تمرینات باله به صورت روتین با دو گزینه زنده و بنا به درخواست می‌پردازد. بازه زمانی کلاس‌های درخواستی از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه است و با تمرکز بر روی نقاط مختلف بدن، سطوح مهارتی گوناگونی را فراهم می‌سازد.
کلاس‌های زنده در دو گزینه۳۰ تا ۴۵ و یا ۵۵ دقیقه با سطوح مختلف توانایی برگزار می‌شود و فقط به تعداد مشخصی از دانش‌آموزان در هر کلاس اختصاص دارد یه گونه‌ای که مربی می‌تواند فرم و امادگی همه دانش‌آموزان را بر روی صفحه نمایش ببیند و بر اساس آن اصلاحات لازم را به آنها متذکر شود. شما می‌توانید این کار را از طریق یک آی پد نیز انجام دهید!
توجه داشته باشید که تمام کلاس‌ها مطابق ساعت کشور انگلستان انجام می‌شود اگرچه از پیوستن دانش‌آموزان بین‌المللی نیز استقبال می‌شود. پس از ثبت نام به شما یک تمرین ۱۵ دقیقه‌ای رایگان مطابق درخواست ارایه می‌شود و به محض پرداخت هزینه کلاس، عضویت شما تایید می‌شود گزینه عضویت ماهانه همیشه در دسترس است.

سایت Barre3 تمرینات آنلاین بنا به تقاضا فراهم می‌کند که دارای گزینه‌ها ۱۰، ۳۰، ۴۰ و ۶۰ دقیقه است. تمرینات Barre3 شامل پذیرش سه مرحله متوالی است که تمرینات تعادلی و توتال بادی به ورزشکاران ارایه می‌دهد و می‌توانند در هر زمان و هر مکان آنها را انجام دهد. همه حرکات تاثیر اندکی دارند و برای سوزاندن چربی و عضله سازی طراحی شده است.
همچنین تمرینات ویژه ‌ای برای دوران‌های پیش از زایمان و یا بعد از زایمان خانم‌ها در نظر گرفته شده است. ازسوی دیگر، اگر خواهان آن هستید که یک برنامه روتین را دنبال کنید؛ Barre3 یک برنامه تمرینات ۲۸ روزه و هفت روزه ورزشی ارایه می‌دهد. علاوه بر این Barre3 دارای یک اپلیکیشن تلفن همراه است که تمرینات روتین ۱۰ دقیقه‌ای برای تداوم انجام تمرینات ارایه می‌دهد.
 منبع: thenextweb

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر