در حال خواندن
تالیا و فرصت‌هایی که از دست می‌رود
0

عبدالله افتاده
پروژه تالیا در سال ۸۲ با پیمانکاری مجتمع صنعتی رفسنجان راه‌اندازی شد و این اپراتور در سال ۸۴ با واگذاری نخستین سیم‌کارت‌های اعتباری در کشور توانست جایگاه خوبی را از آن خود کند. اما در سال ۸۶ با تغییر دولت به یک باره دوره نزول تالیا آغاز شد. پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران مدیران اپراتور اول کشور به عنوان کارفرمای تالیا تصمیم به احیای این پیمانکار گرفتند، تصمیمی که ظاهرا تاکنون اثری بر این اپراتور نداشته است.
براساس اطلاعاتی که در نمایشگاه تلکام امسال ارایه شد تالیا با استفاده از رومینگ شبکه WLL روستایی توانست پوشش جمعیتی خود را به ۷۰ درصد و پوشش جغرافیایی را به ۸۰ درصد برساند اما اینکه با توجه به این حجم از پوشش تالیا هنوز نتوانسته موفقیتی در جذب مشترک جدید داشته باشد.به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع ضعف بازاریابی و تبلیغات تالیاست چرا که استفاده از عناوینی همچون هم خط موفقیت، هم خط سلامت و برخی دیگر از شعارها که در بیلبوردهای شهری و با هزینه‌های میلیاردی همراه بود متاسفانه به شکلی طراحی شده بود که به هیچ وجه مخاطب این استنباط را نمی کرد که این تبلیغ مرتبط با فروش سیم کارت های تالیا است.این در حالی است که اکنون تالیا در جشنواره‌ جدیدی تحت عنوان سلام قابلیت ویژه‌ای را برای مشترکان در نظر گرفته است. به این ترتیب که هر کاربر با پرداخت حداکثر ۱۰ هزار تومان و خرید یک سیم‌کارت می‌تواند دو ماه مکالمه رایگان درون شبکه ای داشته باشد، این موضوع به اندازه ای ضعیف در تبلیغات این اپراتور  معرفی شده است که مشترکان حتی متوجه این نمی شوند که می تواند با خرید یک سیم کارت ۱۰ هزار تومانی دو ماه رایگان در شبکه تالیا مکالمه داشته باشد.
چنانچه مشترکان از بسته تشویقی این طرح به درستی اطلاع می داشتند می توانستند با هزینه ۳۰ هزار تومان شش ماه رایگان در شبکه تالیا مکالمه کنند فرصتی که هنوز برای مشترکان پر حرف هنوز از دست نرفته است.یکی دیگر از نقاط ضعف در در تالیا، نبود امکان استفاده از سرویس GPRS است که خود این موضوع باعث شده تا مشترکان اقبالی به این اپراتور نداشته باشند.در نهایت اینکه در حال حاضر اگر مشترکی قصد خرید سیم‌کارت خام یا کارت شارژ این اپراتور را داشته باشد نقاط فروش گسترده‌ای برای آن وجود ندارد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر