در حال خواندن
بومی سازی سیستم‌های پرظرفیت مخابرات نوری در ایران آغاز شد
0

مرکز تحقیقات مخابرات ایران به منظور بومی‌سازی سیستم‌های انتقال نوری پرظرفیت و سیستم‌های دسترسی مخابرات نوری از شرکت های دانش بنیان دعوت به همکاری کرد.

نود فناوری – پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) درسال اقتصاد مقاومتی، فعالیت خود را در مورد بومی‌سازی سیستمهای انتقال نوری آغاز کرد.

این پژوهشگاه هم اکنون قصد دارد با مشارکت شرکتهای داخلی نسبت به بومی‌سازی «سیستمهای انتقال نوری POTN با قابلیت ROADM تا نرخ بیت ۱۰۰G » که سیستم انتقال مخابرات نوری پرظرفیت محسوب می‌شود، اقدام کند.

گروه ارتباطات نوری پژوهشکده فناوری ارتباطات این پژوهشگاه با اعلام فراخوانی از شرکت‌های مخابراتی تولیدی و دانش بنیان که تمایل به همکاری در قالب مشارکت و سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰ درصدی در زمینه بومی‌سازی سیستمهای انتقال نوری پرظرفیت دعوت کرده در این پروژه همکاری کنند.

همکاری بین المللی با مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا برای تسریع در حصول به نتایج مورد انتظار از جمله اهداف این پروژه عنوان شده است.

در همین حال مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای مشارکت در بومی‌سازی سیستم‌های دسترسی نوری PON نیز فراخوان جداگانه‌ای در راستای مشارکت با شرکتهای تولیدی و دانش بنیان در قالب همکاری و سرمایه گذاری اعلام کرده است.

علاقه‌مندان برای مشارکت در این فعالیت باید برنامه، فناوری مورد نظر، طرح تجاری و توجیهی خود را به گروه ارتباطات نوری پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران تحویل دهند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر