در حال خواندن
بزرگداشت روز زنان و فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان
0

اتحادیه بین‌المللی مخابرات ( ITU )، روز ۲۵ آوریل برابر با ۵ اردیبهشت ماه امسال را به عنوان روز جهانی زنان و ارتباطات و فناوری اطلاعات نام‌گذاری کرد.
نود آی سی تی – براهیما سانوو، رییس بخش توسعه اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU-D با انتشار اعلامیه‌ای با اشاره به این رویداد اعلام کرد: به ابتکار ITU هر سال روز جهانی “زنان و ICT ” در ماه آوریل جشن گرفته می‌شود که این فعالیت با هدف ایجاد محیطی است که در آن به زنان جوان و بانوان، انگیزه و قدرت رشد آگاهی در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را بدهد.
وی در این اعلامیه  از زنان و بانوان کشورهای مختلف خواسته پیشنهادات خود را در جهت بزرگداشت چنین روزی برای اعلام به ITU در اختیار دفتر توسعه اتحادیه جهانی مخابرات قرار دهند؛ براین اساس زنان و بانوان می‌توانند برای اطلاع بیشتر به سایت www.girlsinict.org مراجعه کنند.
براساس تصمیم سران کشورها در آخرین اجلاس سران مختار در سال ۲۰۱۰ (p.p10) در مکزیک، روز “زنان و ICT” هر سال در هفته چهارم آوریل در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر