در حال خواندن
برگشت محاسبه تعرفه مکالمات از ثانیه به دقیقه
0
براساس مصوبه شماره ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات تمامی مکالمات داخل استانی که پیش از این به صورت ثانیه ای محاسبه می شد اکنون به همانند چند سال پیش به صورت دقیقه ای محاسبه خواهد شد.
نود فناوری-طبق مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات نه تنها نرخ مکالمات تلفن ثابت داخل استانی از ۳۵ ریال در دقیقه به ۴۵ ریال افزایش یافته بلکه در حال حاضر اگر مشترکی به عنوان مثال در تماس داخل استانی تنها ۱۰ ثانیه مکالمه داشته باشد پول یک دقیقه مکالمه که همان ۴۵ ریال است را باید بپردازد.
البته در بند یک این مصوبه نیز سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دو میلیون (۲۰۰۰۰۰۰) ریال تعیین می شود که یک میلیون(۱۰۰۰۰۰۰) ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی ۳۶ ماه پس از زمان راه اندازی خط از مشترک اخذ می شود.
براساس این گزارش در بند ۵ این مصوبه نیز محاسبه کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا به نیم دقیقه (۳۰ ثانیه) گرد و محاسبه می شود.
در بند ۶ این مصوبه آمده است، حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت، برای مشترکان روستاها به میزان۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی و برای سایر مشترکان به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی تعیین و محاسبه می شود به عبارتی اگر شما در شهر زندگی می کنید و هیچ مکالمه ای با تلفن خود انجام ندهید علاوه بر آبونمان باید یک هزار و ۴۸۵ تومان و اگر در روستا باشید می بایست ۹۰۰ تومان بابت تلفن ثابت خود پرداخت کنید.
متن کامل مصوبه سازمان تنظم مقررات به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی بر اصلاح تعرفه خدمات تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، پیشنهاد سازمان در خصوص اصلاح مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در مورد تعرفه های تلفن ثابت را بررسی و آن را به شرح زیر تصویب کرد:
۱- سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دو میلیون (۲۰۰۰۰۰۰) ریال تعیین می شود که یک میلیون(۱۰۰۰۰۰۰) ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی ۳۶ ماه پس از زمان راه اندازی خط از مشترک اخذ می شود.
۲- شرکت مخابرات ایران موظف است طرح توسعه، بهسازی و نوسازی شبکه تلفن ثابت در ۵ سال آینده را که پس از تصویب هیئت مدیره به سازمان ارائه کرده است بطور کامل اجرا و در بازه های زمانی ۶ ماهه به سازمان گزارش کند.
۳- سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی موضوع ردیف اول جدول بند ۳ مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ مورخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ مبلغ ۴۵ ریال تعیین می شود.
۴- محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب خواهد شد.
۵- محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا به نیم دقیقه (۳۰ ثانیه) گرد و محاسبه می شود.
۶- حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت، برای مشترکین روستاها به میزان۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی و برای سایر مشترکین به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی تعیین و محاسبه می شود.
۷- مبلغ تسهیم درآمد خدمات تلفن ثابت با توجه به بند ۳ این مصوبه و تبصره ذیل بند ۱۱.۲.۱ موافقتنامه پروانه شرکت مخابرات ایران محاسبه، اصلاح و توسط سازمان به دارنده پروانه ابلاغ می شود.
۸- سایر مفاد مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ مورخ ۲۵ اسفند ساب ۱۳۹۲ کماکان به قوت خود باقی است.
۹- این مصوبه برای کلیه ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت از تاریخ اول مرداد ۱۳۹۵ لازم الاجرا می باشد.
درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر