در حال خواندن
با فیلترینگ افراطی موافق نیستیم
0

سیدابوالحسن فیروزآبادی که این روزها از او به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت روحانی نامبرده می‌شود گفت: با فیلترینگ افراطی و شدید موافق نیستیم اما در مورد سایت های غیر اخلاقی و مواردی که اخلاق را زیر سوال می برد به هرحال باید این کار انجام شود.
نود آی سی تی – وی با توجه به نیاز توسعه تکنولوژی نوین ارتباطات در کشور بر توسعه فیبرنوری و همین طور حمایت از اپراتور سوم تلفن همراه در کنار سایر وظایف وزارت ارتباطات تاکید کرد.
او در ارتباط با بحث فیلترینگ در کشور با اشاره به وجود داشتن فیلترینگ در تمام دنیا گفت: این موضوع در تمام دنیا وجود دارد اما با شدت و ضعف روبرو است، ما هم با فیلترینگ افراطی و شدید موافق نیستیم.
فیروزآبادی با بیان اینکه توسعه فیبرنوری باید در کشور انجام شود افزود: فیبرنوری آینده تکنولوژی در کشور و دنیا است و ما نیز سعی می کنیم در توسعه آن بکوشیم، البته ما در کشور بستر خوبی برای این امر داریم ولی با توجه به اینکه فیبرنوری باید تا سطح محلات کشیده شود، هنوز کار بسیار زیادی در این زمینه باید انجام شود.
او همچنین در مورد چالش پیش روی اپراتور سوم در بحث قطع تماس تصویری گفت: آمدن تکنولوژی در کشور همیشه باعث می شود که نظرات متفاوتی را معطوف خود کند و گروه‌های مختلف در این ارتباط نظرات متفاوتی داشته باشند. ارتباط تصویری هم یکی از همین موارد است که در چند وقت اخیر با واکنش‌هایی روبرو شده است و ما امیدوار هستیم با ایجاد هماهنگی در این ارتباط نسبت به رفع مشکلات تلاش کنیم و قطعاً از این مورد طرفداری خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه تماس تصویری در پروانه اپراتور سوم درج شده است افزود: با توجه به این موضوع که در پروانه این اپراتور بحث تماس تصویری هم درج شده است ما قطعاً از رایتل حمایت خواهیم کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر