در حال خواندن
با ایران‌هراسی همنوا نشویم
0

منصوره خالقی – با وجود گذشت یک سال از تصویب برجام هنوز اتفاق ملموسی جز گشایش در برخی امور برای کشور حاصل نشده است. این در حالی است که همچنان فعالان اقتصادی دورنمایی مثبت از آینده برجام دارند و از هر طریقی که شده سعی در استفاده از فرصت پیش آمده در ایجاد روابط حداقلی با کشورهای پیشرفته به هر بهانه‌ای دارند.
یکی از این بهانه‌ها برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌‌ها است تا از آن طریق سرمایه‌گذاران و متخصصان خارجی به کشور دعوت شوند تا آنها از نزدیک با فرصت‌های بی‌شمار ایران آشنا شده و به واسطه این رفت و آمدها بی‌اعتمادی که امپریالیسم بین‌الملل به صورت هدفمند در خصوص ایران به آن دامن زده کاسته شود.
در چند ماه گذشته نیز فعالان حوزه‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و اخیرا بانکداری الکترونیکی کشور با برگزاری کنفرانس‌هایی سعی در ایجاد تعامل با جهان خارج از ایران دارند تا از این طریق چرخه اقتصادی کشور را رو به جلو حرکت دهند.
این در حالی است که بسیاری از مدیران ارشد کشور به این نکته صحه می‌گذارند که راه‌حل سرعت بخشیدن به چرخ اقتصادی کشور در گروی تعامل با کشورهای پیشرفته است. اما متاسفانه اخیرا موجی در کشور ایجاد شده که تا چند نفر متخصص یا سرمایه‌گذار خارجی از طریق بخش خصوصی به کشور دعوت می‌شوند با انگ‌های امنیتی سعی در ایجاد ترس و واهمه در بدنه اقتصادی کشور و مدعوین خارجی دارند.
این نکته از آن حیث دارای اهمیت است که در مواردی از این دست قطعا بخش خصوصی با نهادهای مربوطه به منظور دعوت از شخصیت‌های خارجی هماهنگ هستند و خبرسازی‌هایی که اخیرا گریبان کنفرانس “پرداخت ایران” را نیز گرفته، جز اینکه هم‌‌راستا با فضای ایران‌هراسی که معاندان نظام در حال کوبیدن به طبل آن هستند و برخی در داخل کشور نیز با دمیدن در شیپور این خط فکری به افزایش این بی‌اعتمادی دامن می‌زنند، سوال‌برانگیز است.
در هر حال به نظر می‌رسد اکنون که نشانه‌های رشد اقتصادی در کشور نمایان‌تر از گذشته شده باید محتاط‌تر از گذشته در برخورد با چنین رویدادهایی عمل کنیم و اگر هم واقعا مستنداتی دال بر مشکلاتی داریم و نیت‌مان خیر است به‌جای رسانه‌ای کردن موضوع، اطلاعات را در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهیم تا انگ غرض‌ورزی و سیاسی‌کاری نیز به ناشران این مطالب نخورد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.