در حال خواندن
اپل پی به چین می رود
0

اپل قصد دارد سیستم پرداخت الکترونیک خود موسوم به اپل پی را به چین ببرد. این اولین تلاش اپل برای حضور اپل پی در یک بازار آسیایی است.

نود فناوری – اپل به همین منظور قراردادی را با UnionPay منعقد کرده تا بتواند انحصار پرداخت های بانکی در چین و همین طور تعامل با ۱۹ بانک را به دست آورد.کاربران با استفاده از اپل پی می توانند هزینه خریدهای خود را با استفاده از آیفون، آی پد و ساعت اپل بپردازند. بدین منظور کافیست هر یک از این دستگاه ها در برابر اسکنرهای خاصی قرار داده شوند. این اسکنرها یا توسط خود اپل تولید شده اند یا از نوع QuickPass ساخت UnionPay هستند که خدمات پرداخت بی سیم را ممکن می کنند.پرداخت الکترونیک در چین پیش از این هم بازار بزرگی بوده و بیش از ۳۵۸ میلیون نفر از روش های پرداخت همراه بهره گرفته اند. آمار مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین نشان می دهد که بیش از ۴۱۶ میلیون چینی هزینه استفاده از کالا و خدمات گوناگون را به طور آنلاین پرداخت می کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر