در حال خواندن
اولین قرارداد تجاری MVNOها با یک اپراتور موبایل رد شد
2

مدیر اپراتور سوم موبایل خرداد ماه سال جاری خبر از انعقاد قرارداد با یک اپراتور مجازی موبایل داد و گفت که متن قرارداد جهت صدور پروانه MVNO برای رگولاتوری ارسال شده اما ظاهرا این قرارداد مورد پذیرش دولت قرار نگرفته است.

نود فناوری – پس از برگزاری فراخوان سه ماهه صدور پروانه اپراتورهای مجازی موبایل (MVNO) از تاریخ ۹۴/۲/۱۵ تا ۹۴/۵/۱۵ و طبق اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۵۱ متقاضی برای دریافت این پروانه‌ها اعلام آمادگی کردند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همگام با این اعلام آمادگی‌ها وارد فرآیند ارزیابی تقاضای دریافتی (۵۱ درخواست)  طبق شرایط ذکر شده در فراخوان و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد.

سپس به ۳۱ متقاضی که حداقل امتیازهای لازم را کسب کرده بودند، اطلاع‌رسانی شد تا به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت نامه‌های مالی بپردازند؛ نهایتا هم از تاریخ ۹۴/۱۱/۲۵ تا ۹۵/۵/۳۱ با صدور ۲۱ موافقت اصولی موافقت شد.

اپراتورهای تلفن همراه طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند حداکثر تا سوم آبان سال جاری حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) و همچنین حداکثر تا سوم آذرماه ۹۵ حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی پروانه MVNO منعقد کنند.

پیش از این و در خرداد ماه سال جاری، مدیر عامل اپراتور سوم موبایل با بیان اینکه رایتل موفق به توافق با سه اپراتور مجازی شده است، گفته بود که قرارداد یکی از آنها را به رگولاتوری فرستاده است تا پروانه آن صادر شود.

مدیر عامل رایتل همچنین نوزدهم خرداد گفته بود که توافق با دو برند دیگر هم انجام شده و احتمالا طی هفته آتی قراردادشان امضاء و برای سازمان تنظیم فرستاده می‌شود.

با توجه به اینکه تاکنون تنها یک اپراتور از نهایی شدن قراردادش با یک MVNO خبر داده و گفته است که جهت صدور پروانه رسمی آن اپراتور مجازی، قراردادش را به رگولاتوری فرستاده‌ایم، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری در مراسم اخیر رونمایی از طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه اشاره‌ای به این موضوع داشت و گفت: تاکنون یک قرارداد با اپراتور دست ما رسیده که مورد پذیرش قرار نگرفت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر