در حال خواندن
افزایش قیمت مکالمه تلفن ثابت، فشاری برهزینه خانوار ندارد
0

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت تلفن ثابت به ثابت، فشاری بر هزینه خانوار وارد نمی آورد و هزینه تلفن ثابت نسبت به سبد هزینه ها، زیاد نیست.
نود آی سی تی – محمد سلیمانی با بیان این مطلب افزود: در حوزه تلفن ثابت، قیمت مکالمه نسبت به سایر نقاط دنیا خیلی ارزان و به نفع مشتری است.
گفتنی است، که بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ۲۰ فرودرین ماه امسال، ‌تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری از ۱۹.۹۶ ریال در هر دقیقه به ۲۲.۳۵ ریال افزایش یافت.
همچنین قیمت هر دقیقه مکالمه در استان هایی نظیر تهران و البرز که در آنها طرح هم کد سازی اجرا شده ، از ۱۹.۹۶ ریال به ۲۵.۵ ریال رسید.
وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات ،در مورد تعرفه تلفن همراه به ‌اپراتورهای تلفن همراه توصیه کرد که در فکر افزایش قیمت مکالمات نباشند، ‌چرا که افزایش قیمت در این بخش منجر به کاهش مکالمات می شود.
سلیمانی همچنین به اپراتورهای تلفن همراه پیشنهاد کرد که راهکارهای تشویقی برای افزایش درآمد خود بیابند و دنبال سازوکارهایی غیر از افزایش قیمت مکالمه بروند، تا با افزایش میزان مصرف به افزایش درآمد و سود برسند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افزایش قیمت از سوی اپراتورهای تلفن همراه به زیان این اپراتورها خواهد بود.
سلیمانی در مورد رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه گفت: رقابت اپراتورها باید به نفع مشتری تمام شود، زیرا مشتری وقتی نفع ببرد، راغب می شود از خدمات استفاده کند.
وی افزود: مشتری قیمت و کیفیت مناسب را می خواهد و اپراتورها بدون سرمایه گذاری جدید می توانند حجم ترافیک مکالمات را بیشتر کنند.
منبع: ایرنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر