در حال خواندن
اطلاعات تکمیلی انتشار اطلاعات خصوصی ۲۰ میلیون مشترک ایرانسل بر روی تلگرام
0

ربات افشا کننده اطلاعات دارندگان تلفن همراه ایرانسل با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس فتا حوالی ظهر جمعه مسدود شد.
نود فناوری – یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اعلام این خبر افزود: اطلاعات فاش شده کاربران یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور در تلگرام مربوط به دو سال پیش است و تازه نیست ولی این موضوع با همکاری پلیس فتا و وزارت ارتباطات در دست پیگیری است.وی یادآور شد: دو سال پیش اطلاعات کاربران این اپراتور تلفن همراه به سرقت رفت که اقدام برای شناسایی نقطه نفوذ و برخورد با آن صورت گرفت. این منبع خبری که خواست نامش در خبر ذکر نشود خاطرنشان کرد: اکنون این اطلاعات توسط فردی و با طراحی یک ربات در تلگرام مجدد منتشر شده و زمینه را برای سوء استفاده از این اطلاعات فراهم آورده است. وی اضافه کرد: فایل اطلاعاتی که فرد سوء استفاده کننده افشا کرده، شامل اطلاعات تازه ای نیست اما با این حال، با همکاری پلیس فتا، اقدام لازم برای شناسایی فرد متخلف انجام خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر