در حال خواندن
از اصالت هارد‏ دیسک خود قبل از خرید اطمینان حاصل کنید!
0

اخیرا در بسیاری از نقاط کشور مشاهده شده که هاردهای ریفربیشد (refurbished) و پولد (pulled) بدون گارانتی یا بعضاً با گارانتی های شناخته شده در بازار ایران به عنوان محصول اصل و آکبند به فروش می رسد.
نود فناوری – این اجناس، در اصل کالای دست دوم شامل اجناس بازسازی شده، کالای ویترینی، محصولات خارج از سرویس و یا تعمیری هستند که به دلیلی از حالت آکبند خارج و مرجوع شده اند اما وضعیت ظاهری قابل قبولی دارند. اگر چه طبق ادعای فروشندگان، این نوع محصولات از لحاظ کیفیت و قابلیت، چیزی از نمونه های اصلی موجود در بازار کم ندارند، اما طبق نظر کارشناسان و صاحبان برندها؛ این کالا ها یا اجناس استفاده شده هستند و یا اجناس ایرادداری هستند که به کارخانه ی سازنده مرجوع شده و کمپانی مادر پس از رفع عیب، آنها را مجددا با قیمت بسیار پایین ترنسبت به کالای اصلی و آکبند به بازارعرضه کرده است.کشورهای در حال توسعه، بازار خوبی برای این نوع کالا هستند و در ایران نیز، اخیراً بازار گرمی برای هاردهای ریفربیشد و پولد فراهم شده است. در چنین شرایطی بهترین توصیه برای کاربران این است که قبل از خرید از اصالت هارد مورد نیاز خود مطمئن شده و هارد غیر اصل خریداری نکنند؛ چرا که هارد دیسک‏ها محل ذخیره سازی اطلاعات و مطالب هستند و امکان دارد این اطلاعات به هر دلیلی به صورت ناگهانی از دست برود و کاربر برای بازیابی اطلاعات خود دچار مشکل شود.خوشبختانه شرکت های بزرگی مثل وسترن دیجیتال و سیگیت که صاحبان تکنولوژی تولید هارددیسک هستند، امکاناتی را فراهم نموده‏اند که کاربران می‏توانند از طریق وب سایت رسمی کمپانی و درج سریال هارد خریداری شده از اصالت آن مطمئن شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با بخش مارکتینگ سازگار ارقام تماس حاصل فرمائید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر