در حال خواندن
ارایه لایسنس رایگان سراسری وایمکس به ایرانسل در هاله ای از ابهام!
0

تاکید معاون وزیر ارتباطات بر ارتقاء رایگان فناوری وایمکس ایرانسل و خودداری از اشاره به حق لایسنس ارتقا پروانه این اپراتور از ۷ استان به ۳۱ استان، ابهاماتی را مبنی بر چشم پوشی چند ده میلیاردی وزارت ارتباطات رقم زده است.
نود فناوری – به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پروانه‌ دو اپراتور وایمکس مبین نت و ایرانسل را از فناوری وایمکس به فناوری LTE ثابت (TD-LTE) ارتقاء داده و پروانه وایمکس ایرانسل را نیز سراسری کرده است.پیش از این ایرانسل مجوز ارائه خدمات وایمکس در ۷ استان را داشت و مبین نت می توانست در تمام استان های کشور سرویس ارائه کند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال صدور بیش از ۷۰ مجوز جدید را در دستور کار دارد.در این باره علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که صدور پروانه‌های جدید از جمله مجوز وایمکس ایرانسل چه درآمدی را در سال جاری برای دولت رقم خواهد زد، گفت: «برای ارتقای فناوری پروانه اپراتور وایمکس ایرانسل حق‌الامتیازی دریافت نشده و درآمدی برای دولت نداشته است و این پروانه به منظور توسعه شبکه و افزایش ضریب نفوذ دسترسی کاربران اعطا شده است.»خودداری این معاون وزیر از اشاره به حق لایسنس (گواهی فنی) ایرانسل برای ارتقا پروانه وایمکس از ۷ استان به ۳۱ استان، ابهاماتی را مبنی بر چشم پوشی میلیاردی وزارت ارتباطات رقم زده است.اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت ۶ سال پیش برای دریافت مجوز ارائه خدمات وایمکس در ۳۱ استان مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان به وزارت ارتباطات پرداخته است.در سال‌های گذشته نیز همواره اقساط سنگین پروانه وایمکس یکی از گلایه‌های مدیران این اپراتور بوده است.همچنان که در سال ۹۱ و در چهارمین سال راه اندازی مبین نت، ناصر اصفهانی مدیرعامل وقت این اپراتور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با احتساب حق لایسنس آیا به مرحله بازگشت سرمایه‌ رسیده اند؟ گفته بود: « ارزش لایسنس وایمکس بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان نبود، اما دولت این پروانه را ۱۰۶ میلیارد تومان و گران فروخت. هم‌اکنون به نقطه برگشت سرمایه نرسیده‌ایم و با نرخ جدید ارز، مدت بازگشت سرمایه بیشتر نیز خواهد شد.»

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر